NEGOCJACJE I ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

DOSTĘP INDYWIDUALNY - 350 PLN (NA 6 M-CY)

RADA PEDAGOGICZNA

1 - 50 OS. - 2700 PLN (NA 6 M-CY)

POW. 50 OSÓB - 3200 PLN (NA 6 M-CY)

Jako dyrektor szkoły jesteś odpowiedzialny za rozwiązywanie konfliktów między uczniami, nauczycielami, rodzicami i innymi członkami społeczności szkolnej.

Konflikty powodują silny stres i emocjonalne obciążenie zarówno u osób bezpośrednio zaangażowanych w konflikt, jak i u osób będących jego świadkami. Mogą one prowadzić do uczuć frustracji, złości, smutku, lęku i poczucia bezsilności. Konflikty tworzą napiętą atmosferę. Prowadzą do rozproszenia uwagi i spadku efektywności w miejscu pracy i nauki.

Ten proces szkoleniowy pomoże Ci w rozwoju umiejętności komunikacyjnych, asertywności i konstruktywnego rozwiązywania problemów. Nauczysz się jak skutecznie prowadzić negocjacje oraz chronić się przed manipulacją.

Dołączysz do grona profesjonalnych negocjatorów. Będziesz zawsze przygotowany do negocjacji projektując ich scenariusz w konfrontacji z manipulacjami i perswazją


1 PRZEGRYWA TEN KOMU BARDZIEJ ZALEŻY

Pozycja wyjściowa w negocjacjach

Co jest kluczowe w pozycji wyjściowej?

Przegrywa ten komu bardziej zależy

 

2 SKUTECZNE, ETYCZNE NEGOCJACJE

Warunki skutecznych negocjacji

Cel, obszary ustępstw, punktu krytyczne

Inteligencja emocjonalna

Etyka, a realizacja celu

 

3 BATNA CZYLI TWÓJ PLAN B

 BATNA – Najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia

 

4 KOMUNIKACJA NIEWERBALNA

Etapy komunikacji w negocjacjach

Schemat komunikacji, kodowanie, zaburzenia przekazu

Komunikacja niewerbalna

5 REFLEKSJA CZYLI CZAS NA PRZERWĘ

Zaplanuj i wykorzystaj przerwę

Impas, zagrożenie planu, utrata kontroli nad emocjami, konsultacje

 

6 TECHNIKI MANIPULACJI CZ.1

Techniki manipulacji

Wzbudzanie poczucia winy

Atak personalny

Czy to wszystko na co cię stać?

Metoda Columbo

Niepełne pełnomocnictwo

 

7 TECHNIKI MANIPULACJI CZ.2

Techniki manipulacji

Dobry i zły policjant

Zdechła ryba

Optyk z Brooklynu

Komplementowanie

Ocena wartości

 

8 JAKĄ REPREZENTUJĘ OSOBOWOŚĆ, JAKIE OSOBOWOŚCI MNIE OTACZAJĄ?

Macierz osobowości

- towarzyski sangwinik

- perfekcyjny melancholik

- energiczny choleryk

- spokojny flegmatyk

 Strategie współpracy i komunikacji

9 PODEJMOWANIE DECYZJI – MIĘDZY EMOCJAMI A RACJONALNOŚCIĄ

Podejmowanie decyzji

Sztuka rezygnacji

Kluczowy moment 

 

10 KONFLIKT, KRYZYS – SZANSA NA ROZWÓJ

Rozwiązywanie konfliktów

Przyczyny – intencje stron

- wartości

- relacji

- interesów

- danych

- strukturalny

 Spirala emocji w konfliktach

 

 

11 POSTAWA W OBLICZU KONFLIKTU

Krąg postawy w obliczu konfliktu – przetrwanie, obrona, ucieczka, kontrola, zwycięstwo

Asertywność, mediacje, negocjacje

Konflikt jako wskaźnik obszarów do rozwoju

 

12 KOMUNIKACJA W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH

Sytuacje kryzysowe

Czarny scenariusz - wizualizacja

Komunikacja w sytuacjach kryzysowych

Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych

 

Projekt współfinansowany ze środków EFRR w ramach projektu „RAPID2 – Regionalny Akcelerator Przedsiębiorstw Innowacji i Doświadczeń”

Projekt współfinansowany ze środków EFRR w ramach projektu
„RAPID2 – Regionalny Akcelerator Przedsiębiorstw Innowacji i Doświadczeń”

2024 - Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów - Przestrzeń rozwoju dyrektora - Magdalena Gumińska

trwa wgrywanie strony...